Pravidla pro tvorbu postavy

Obecná pravidla

Hraje se podle pravidel DrD verze 1.6, edice E, s využitím základního soubojového systému.

Během hry se za obvyklých okolností předpokládá kolektivní vědomí a myšlení, to vše až do chvíle, kdy se postavy rozdělí. Pokud si nebudete jisti, zda můžete radit ostatním hráčům nebo používat jejich informace, obraťte se na PJ.

Na pokyn PJ se také hra může změnit v real-time akci, kdy se každý hráč okamžitě proměňuje na svou postavu, a vše co řekne nebo udělá, udělala i jeho postava.

Tvorba postavy

Každý hráč přijede s již částečně vytvořenou postavou. Může si předem vybrat rasu postavy a její povolání. Na základě toho se odvíjí vlastnosti postavy na obrázku níže.

V každé družince je jeden Velitel na 8. úrovni. Každý správný velitel má i svého Zástupce. Ten je na 7. úrovni. Zbytek patří do družiny na 6. úrovni.

K tomu se vážou i výhody pro postavy na vyšších úrovních a v níže uvedeném přehledu je naleznete.

Válečník

Přesnost – k jedné své zbrani může mít +1 k ÚČ.

Zástupce a Velitel: Cvik – Šermíř může mít k jedné své šermířské zbrani (meči podobná zbraň či jejich kombinace) bonus +1 k Útoč.

Hraničář

Mimosmyslovou schopnost (mimosmyslové schopnosti) i druh psa si může hráč vybrat.

Chodcův meč s jinými než základními parametry se počítá jako trvalý kouzelný předmět (viz dále).

Ingredience pro kouzla pocestných jsou povoleny v přiměřeném množství.

Alchymista

Množství magenergie se kterými vstoupí do dobrodružství se rovná 120 % magenergie, kterou získal po přestupu na šestou úroveň. Surovin má za 150 zl.

Zástupce: Množství magenergie, se kterým vstoupí do dobrodružství, se rovná 120 % magenergie, kterou získal po přestupu na sedmou úroveň. Surovin má za 200 zl.

Velitel: Množství magenergie, se kterým vstoupí do dobrodružství, se rovná 120 % magenergie, kterou získal po přestupu na osmou úroveň. Surovin má za 250 zl.

Již vyrobené předměty si napíše do inventáře a odečte si potřebné magy a suroviny. Dávejte však pozor na trvanlivost těchto předmětů. Pravděpodobnost výroby těchto předmětů je 100 %. Na předměty vyráběné během dobrodružství se vztahují obvyklá pravidla.

Alchymista NEMŮŽE vyrábět předměty z PPE (a to ani před hrou).

Elementální hůl se nepočítá jako trvalý kouzelný předmět, (viz dále) a je ve své základní verzi – na maximálně 100 magů. Na počátku dobrodružství je prázdná.

Kouzelník

Kouzla si lze vybrat předem z DrD Pravidel pro začátečníky, Pravidel pro pokročilé i Pravidel pro experty, nejméně 6 kouzel však musí být z PPZ a nejvýše 1 kouzlo z PPE. Pokud má kouzelník naučeno kouzlo Hyperprostor I, získává kouzlo Hyperprostor II automaticky. Kouzlo Metamorfóza II se nepočítá jako ‚bonusové‘. Každý kouzelník může mít jednoho přítele dle vlastního výběru (během hry nového vyvolávat nemůže).

Zástupce: Minimální počet kouzel z PPZ se zvyšuje na 7.

Velitel: Minimální počet kouzel z PPZ se zvyšuje na 8, maximální počet kouzel z PPE se zvyšuje na 2. Pokud má kouzelník naučeno kouzlo Metamorfóza I, získává kouzlo Metamorfóza II automaticky.

Zloděj

Zlodějské náčiní je povoleno. Lupičův klíč ve své základní variantě se nepočítá jako trvalý kouzelný předmět (viz dále).

Vybavení

Nekouzelné vybavení je povoleno v podstatě jakékoli, v přiměřeném množství. Prosím vyhněte se nesmyslným položkám.

Jízdní zvířata a peníze budou přiděleny organizátory.

Každá postava též může mít jeden kouzelný předmět do hodnoty 250 magů s démonem nejvýše z 5. sféry a nebo talisman do kapacity 250 magů. Není povolena ebenová hůlka a předměty s démonem nosičem.

Seznam povolených talismanů

  • Achát / max 200
  • Ametyst / max 250
  • Beryl / max 250
  • Citrín / max 20
  • Hematit / max 250
  • Jaspis / max 14
  • Lazurit / max 140
  • Rubín / max 250

Povahové zvláštnosti

Dobrodruhové jsou zvláštní tvorové. No, není divu, kdo jiný by také zvládl tak náročnou práci. Proto se mezi nimi občas objeví nějaký ten podivín, blázen nebo prostě pošuk.

Jak to bude ve hře

Připravili jsme pro vás šestnáct povahových zvláštností. Z nich si můžete vybrat kteroukoliv. Tu si zapište do osobního deníku. Zároveň si ji můžete i vytisknout (viz přiložený pdf-soubor).

Pokud Vás ale napadá jiná zvláštnost, nebraňte své fantasii. A navrhněte ji PJ, který rozhodne o její vhodnosti v rámci příběhu.

Nezapomeňte svou volbu ohlásit před hrou svému PJ (aby její hraní mohl při hře zohlednit).

Tento prvek velmi hezky ozvláštňuje hru, rozhodně vám ji nebude ztěžovat. Třeba právě věrohodné reakce vašich postav vám pomůžou k postupu do finále.


Seznam povahových zvláštností
- pdf, 8,8 MB

Upřesňující upozornění

Hráči předkládají deník postavy před hrou svému PJ.

Hrát lze pouze s uznanou postavou.

Larpy & Bonusy
RPG & Legendy
Přednášky & Workshopy
Deskovky a turnaje & Wargaming
Naši sponzoři
Czech Board Games
Czech Games Edition
Mindok
Albi
Rex hry
Altar
Fantasy obchod
Naši partneři
Svět deskových her
Klub deskových her Paluba
Dobrodruhovia